آزمون ازمايشي آيلتس،آيلتس،تافل،آموزش زبان انگليسي آزمون ازمايشي آيلتس،آيلتس،تافل،آموزش زبان انگليسي

ELT

آزمون آيلتس چيست؟

 

امروزه در سطح جامعه شاهد اين هستيم كه مردم بيش از پيش به دنبال مهاجرت به كشورهاي خارجي هستند كه اين قصد ميتواند به دلايل مختلف صورت گيرد . يكي از فاكتور هاي اصلي كه نقش مهمي در مهاجرت افراد به كشور هاي خارجي دارد اخذ نمره بالا در آزمون آيلتس است . ما در اين مقاله  به پاسخ چند سوال اساسي در مورد اين آزمون خواهيم پرداخت پس با يك ليوان چايي همراه باشيد.

 

تعريف و انواع آزمون آيلتس

 

آزمون آيلتس IELTS  مخفف(the international English language testing system)   آزموني است كه در كمتر از ۳ ساعت ميزان مهارت و تخصص افرادي كه قصد ادامه تحصيل و يا كار كردن در كشوري كه زبان ارتباطي آنها انگليسي هست را مي سنجد و طبق اين ارزشيابي به افراد از ۱تا۹ نمره ميدهد. اين آزمون حدود ۲ساعت ۴۵ دقيقه به طول خواهد انجاميد و ۴ مهارت اصلي زبان انگليسي (listening/speaking/writing/reading  ) شما را ارزيابي خواهد كرد. اين آزمون دو نوع دارد :

 

آيلتس آكادميكآيلتس عمومي

 

آيلتس آكادميك براي كساني در نظر گرفته شده است كه قصد ادامه تحصيل و يا گرفتن تخصص در رشته اي هستند و همينطور آيلتس عمومي براي كساني مناسب است كه قصد مهاجرت به كشورهاي خارجي براي اهدافي همچون حضور در برنامه هاي آموزشي و يا تجربه كاري و كار كردن در اون كشور را دارند و همچنين كساني كه بدنبال اخذ اقامت در كشور مد نظر هستند مناسب است. حال شايد اين سوال پيش بيايد كه: تفاوت اين دو نوع آزمون در چيست؟

 

در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه دو مهارت شنيدن و صحبت كردن در هر دو نوع يكسان است اما موضوع مهارت هاي نوشتن و خواندن بسته به نوع آزمون متفاوت است به اين صورت كه در آزمون اكادميك موضوعات تخصصي تر و علمي تر ولي در آزمون عمومي موضوعاتي حول مسائل اجتماعي روزانه خواهد بود و به نوعي مي‌توان گفت كه آسانتر از آكادميك است.

 

آزمون آيلتس شامل چه بخش هايي است؟

 

۱) شنيدن (listening)

 

اين بخش  ۳۰ دقيقه به طول مي انجامد كه شامل ۴ قسمت و ۴۰ سوال است

 

قسمت اول: گفتگو بين دو فرد در مورد موضوعات هر روزه اجتماعي

 

قسمت دوم: يك مونولوگ درباره موضوع اجتماعي ..به عنوان مثال سخنراني در مورد امكانات محلي و…..

 

قسمت سوم: گفتگويي حداكثر بين ۴نفر در مورد موضوعي آموزشي و تربيتي . بطور مثال گفتگوي استاد و دانشجويان در مورد يك تكليف درسي

 

قسمت چهارم : يك مونولوگ درباره يك موضوع آكادميك بطور مثال يك سخنراني دانشگاهي

 

۲) خواندن (reading)

 

اين بخش ۶۰ دقيقه است و شامل ۳ متن است كه حدودا بين ۲۱۵۰-۲۷۵۰ لغت دارد . ارزيابي در اين قسمت شامل سوالات متنوعي مانند سوالات چند گزينه اي ، جواب كوتاه ، شناسايي اطلاعات، پيدا كردن نظر و ايده نويسنده، نام گزاري نمودار ها و تصاوير، تكميل كردن خلاصه با استفاده از لغات متن و وصل كردن اطلاعات مختلف با سر تيتر هاي موجود در متن.

 

۳) صحبت كردن (speaking)

 

اين آزمون بصورت حضوري و طي مدتي بين ۱۱تا۱۴ دقيقه در ۳ بخش ارزيابي خواهد شد . در بخش اول به معرفي و پاسخ به سوالاتي در مورد مسائل عمومي مانند خانه، خانواده، علايق، كار، درس، دليل شركت در آزمون آيلتس و… خواهد بود . در قسمت دوم كارتي به آزمون دهنده خواهد شد كه موضوعي روي آن نوشته شده است و ۳ سوال در آن مطرح شده است و فرد دارد ۱ دقيقه در مورد موضوع فكر كند و اگر لازم بود مواردي را در كاغذي كه در اختيارش است بنويسد پس از آن انتظار ميرود كه حدود ۲ دقيقه راجب موضوع صحبت كند و پاسخ سوالات مطرح شده رو به خوبي پوشش در و پس از آزمون گيرنده يك يا دو سوال از او خواهد پرسيد ، و در بخش سوم و آخر آزمون گيرنده و آزمون دهنده به گفتگو حول محور موضوع بخش دوم خواهند پرداخت .

 

همچننين ببينيد : دوره تلفظ انگليسي

 

 

 

۴) نوشتن (writing)

 

اين بخش شامل دو قسمت است و به مدت ۶۰ دقيقه به طول مي انجامد .

 

تسك۱: يك نمودار و يا جدول داده مي‌شود كه اطلاعات آن را بايد توصيف يا گزارش دهيد. در تسك۱، با توجه به نوع ارائه‌ي داده، مهارت‌هاي شما در سازماندهي پاراگراف، توصيف و حتي الامكان مقايسه كردن داده‌ها، توصيف مراحل يك روند، توصيف يك شيء و يا ترتيب رويدادها و توضيح عملكرد يك دستگاه، سنجيده مي‌شود.

 

تسك۲: بايد يك انشاء (مقاله) در پاسخ به يك نقطه نظر، استدلال و يا مشكل بنويسيد. در تسك۲، با توجه به نوع سؤال، مهارت و توانايي شما در ارائه راه حل براي يك مشكل، توجيه يك ايده / شواهد / نظرات و بررسي و به چالش كشيدن ايده‌ها / شواهد / استدلال، مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. مهارت هاي  reading, writing, listening شما  در طول يك روز و بدون هيچ استراحتي بين آنها ارزيابي خواهد شد اما قسمت speaking ميتواند يك هفته بعد و يا قبل از اين سه آزمون به پيشنهاد مركز گيرنده آزمون از شما گرفته خواهد شد.

لينك منبع :

وب سايت ترجمه فوناتيم

 

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/5 ساعت: ۰۶ توسط:fonateam :